Lógó banner

2011. november 17., csütörtök

Épülettár cégkatalógusa és a szemantikus web

Szeretjük az újdonságokat, loholunk utánuk. Mert jó frissnek lenni, benne lenni a fősodrásban.

Így vagyunk a szemantikus webbel is.
(A szemantikus web lényege, hogy az interneten található információkat a keresőrendszerek ne csupán sekélyesen, hanem mélyen, valódi tartalomként kezeljék.)

Átalakulóban van az Internet, a mód, ahogy a keresők (Google) pásztázzák oldalainkat, ahogy abból információkat nyernek ki és ahogy majd mutatják a keresési találatukban.

Ennek nevében máris átalakulóban a cégkatalógus oldalaink. Adott cég adatait úgynevezett microdata formátumban jelenítjük meg az oldalunkon, aminek a látogató részére nincs jelentősége (a megjelenés designja, tartalma nem változik), de annál inkább a keresőrendszereknek, mint a Google, Bing. Azok nagyon szeretik és máris használják.
Lényege, hogy HTML forrásában az oldalnak megadott formátumban, sémában, kell szerepeltetni egyes elemeit a cég adatainak.
Pl. meg van adva, hogy a telefonszám, cégnév, postacím milyen HTML tag-ek között kell szerepeljen. Így a keresők játszi könnyedséggel fogják pontosan tudni, mely információ az oldalon mi a csoda.
Pl. így egy telefonszámot már nem bonyolult algoritmusoknak kell felfedezni adott szövegkörnyezetben, hanem az oldal üzemeltetői tálcán kínálják ezt a keresőknek.

Itt egy példa, hogy látja a Google az egyik céges oldalunkat.

Messzire mutat ez az új szemlélet, adatszolgáltatás. Megszűnik majd hogy a weboldalak egy nagy szöveg masszák legyenek, mindennek meg lesz a helye és értelme.

Ugye akkor mondanunk sem kell, hogy érdemes mindig frissíteni a céges adatlapjukat, nem mindegy hogy a keresők mint raktároznak el adott céges oldalról.

Köszönet ennek a remek cikknek és ajánljuk a témában érdeklődőknek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése